zondag 2 december 2012

Leonard Cohen - So Long Marianne




Solong... wie dan ook. Ik vind het moeilijk afscheid te nemen. Het liefst neem ik iedereen mee verder mijn levenspad op. Met zoveel mensen contact houden is niet mogelijk ik weet het... ik weet het. Mensen komen, mensen gaan. Maar diep in mij is er een plekje voor al die mensen. En er is nog plaats...

So Long Marianne, ik hoorde het voor het eerst op een feestje bij schoolvriendinnetje R. thuis; dat moet in de beginjaren '70 geweest zijn. De melodie sprak me gelijk aan, de woorden kwamen later. Degene die zich over de grammofoon bekommerde, draaide So Long om de andere plaat. Iedere keer als ik So Long door Leonard hoor zingen, zit ik weer in de huiskamer bij R. daar in Diemen.

3 opmerkingen:

  1. en het is ook zo heerlijk meezingen met het refrein!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ja ik vond dit ook een lied zo mooi.Ik was toen 17/18 jaar ik zal het nooit vergeten.

    BeantwoordenVerwijderen