vrijdag 7 december 2012

Over arbeid

Je arbeidt, opdat je gelijke tred moogt houden met de aarde en de ziel der aarde.
...
Wanneer je arbeidt, ben je een fluit gelijk,
welks hart het fluisteren der uren omzet in muziek.
Wie van je zou een stom en zwijgend riet willen zijn,
als al het andere samen zingt?

Iedere ochtend vroeg het bed uit om naar het werk te gaan. Dat doen veel mensen. In de zomer gaat het nog wel, maar in de winterperiode valt het niet mee. Helemaal als je met tegenzin gaat. En ook dat doen ook heel veel mensen. Dag in, dag uit, week in, week uit. Ze moeten haast wel op de automatische piloot gaan, het kan haast niet anders.

Ik ben in de gelukkige positie dat ik mijn dagen zelf kan indelen. Er is ruimte in mijn week voor het 'werk-dat-moet' en het 'werk-dat-mijn-passie-is'. Om naar het werk-dat-moet te gaan heb ik bij tijd en wijle een opbeurende melodie nodig die uit mijn luidsprekers in de auto klinkt . Die zijn er in overvloed. Opbeurende melodieën bij de vleet. En dan heerlijk meezingen tot ik het parkeerterrein bij het werk oprijd. Opgeladen om aan de slag te gaan. Er weer zin in hebben.
Dit is er zo één. Dit maakt dat mijn dag met werk-dat-moet goed begint en mij de hele dag vergezelt, van Sunrise tot Sunset.

1221 Sunrise - Norah Jones




Voor meer verhalen "over arbeid" of voor informatie over de Profeet en de muziek ga je naar Heldinne's Reis.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten