woensdag 30 december 2015

You Make Me Feel Like A Natural Woman - Carole King

https://youtu.be/0ZZhahbg8Xk
Meeluisteren? Klik: You make me feel

You make me feel, 'n
Oud nummer
Uit bijna een ander leven

Mijn voorkeur gaat uit naar
Akoestische muziek
Klein gezongen
Eenvoudig gespeeld

Met een mooie stem, alleen
Een gitaar of een piano

Ferme taal gehuld in
Een zoete stem
Enkel ondersteund door niet zo'n
Luid muziekinstrument

Liever geen heel orkest
Ik stuur die graag naar huis, nee juist
Klein houden
En harmonieus

Aretha Franklin is hierdoor opnieuw ontdekt

Nu zij dit ooit
Aan de wereld liet horen in de film
'The Blues Brothers' in een
Uitermate mooie uitvoering, heeft een
Rustigere Carole King mijn
Absolute voorkeur
Liever, levenswijzer, lieflijker... meer binnenkomend

Waauw
O zo mooi om deze versie te horen
Mijn
Avond kan
Niet meer stuk

(Helaas voor mij is de versie van Carole King niet opgenomen in de lijst van 2015. Die van Aretha Franklin wel.)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten